Tuesday, January 27, 2009

Jauh perjalanan , Luas pemandangan

Dalam pembincangan kita hari ini merupakan topik yang baru ingin zaifai sampaikan. Mari kita lupakan sebentar tentang masalah yang anda hadapi sekarang. Sebelum zaifai meneruskan topik ini zaifai ingin meminta maaf kepada semua kerana sudah lama tidak menulis dalam blog ini disebabkan ada kerja-kerja yang tidak dapat dielakkan.

Pada minggu yang lepas zaifai dan keluarga pergi bercuti di kelantan. Maklumla sahaja cuti panjang sempena Tahun Baru Cina. Disini juga zaifai ingin mengucapkan “Selamat Tahun Baru Cina” kepada masyarakat cina. Moga sentiasa gembira selalu dan menikmati dalam kehidupan. Jika anda ingin tahu zaifai merupakan kali kedua pergi kelantan bersama keluarga.

Walaupun zaifai bercuti tetapi zaifai mempunyai tujuan yang lain di mana zaifai ingin mengetahui cara-cara dan tingkah laku masyarakat disana. Memang tidak dinafikan masyarakat disana sungguh berlainan dengan masyarakat di negeri lain. Zaifai sungguh kagum dengan semangat berkerjasama antara satu sama tidak kira generasi dulu dan generasi kini.

Selain itu juga zaifai dapati kaum perempuan pun tidak kurang hebatnya juga. Mereka sangat peramah terutama dengan pengunjung luar. Menurut kata orang kaum perempuan disana sungguh menarik perhatian memang terbukti kesahihan apabila zaifai sendiri melihat dengan mata sendiri. Sebelum ini zaifai hanya mendengar sahaja daripada orang sekeliling mengenai masyarakat disana.

Oleh itu zaifai berharap agar anda semua luangkan masa untuk bercuti di negeri orang bah kata pepatah “Jauh perjalanan luas pemandangan” dengan itu anda dapat melihat keindahan negeri-negeri lain selain itu juga dapat merapatkan silatulrahim serta menjalinkan ikatan persaudaraan, malah anda juga dapat melihat peluang-peluang perniagaan jika anda merupakan ahli perniagaan.

Sehingga kita berjumpa lagi.

(Berfikir,Bertanya dan Bertindak)

No comments:

Post a Comment