Monday, January 12, 2009

Kepercayaan atau sebaliknya ????

Hai apa khabar semua, harap anda berada dalam keadaan sihat bersama orang yang tersayang. Sudah 2 hari zaifai tidak menulis dalam blog ini. Maklumlah sibuk sikit dengan kerja-kerja yang melibatkan masalah peribadi. Pada hari sabtu dan ahad yang lepas zaifai telah pergi ke johor untuk menyelesaikan satu masalah 1 pasangan. Disini zaifai akan berkongsi dengan anda apa masalah yang berlaku terhadap pasangan itu.

Tajuk percintaan yang akan dibincangkan mengenai kepercayaan atau sebaliknya. Kepercayaan itu lahirnya dalam hati yang ikhlas dan jujur dalam sesebuah percintaan dan persahabatan. Tanpa adanya kepercayaan itu amat susah untuk mengekalkan kebahagian yang selalu anda inginkan.

Cuba anda teliti dan fahami apa yang zaifai ingin soalkan mengenai topik kepercayaan ini. Masalah ini sering berlaku kepada pasangan yang sedang bercinta. Selesai sahaja zaifai menerangkan masalah ini, zaifai minta pembaca blog ini sama-sama memberikan pandangan dan pendapat untuk kita berkongsi bersama.

“Pada hari sabtu, lelaki ini telah memberitahu teman wanitanya yang dia akan pergi kursus di kuala lumpur. Kursus tersebut bermula daripada pukul 8.00 pagi hingga ke 6.30 petang. Tetapi si lelaki ini juga mempunyai seorang sahabat wanita yang amat rapat dengannya. Segala urusan lelaki ini sering diberitahu kepada wanita itu.

Persoalannya disini ialah apabila menjelang tengah hari wanita itu menelefon untuk mengajaknya membeli belah di sebuah shopping kompleks. Lelaki itu pun bersetuju untuk menemani wanita tersebut sehingga mengabaikan kursus itu, malah lelaki itu juga tidak memberitahu kepada teman wanitanya.

Dalam asyik membeli belah, secara kebetulan sedara kepada teman wanitanya telah terserempak dengan lelaki ini lalu menelefon untuk memberitahu kepadanya apa yang dia nampak sewaktu di shopping kompleks.

Selepas itu teman wanita terus menelefon teman lelakinya untuk bertanyakan perkara yang sebenar. Lalu lelaki tersebut telah menceritakan bahawa dia tidak ada keluar dengan sesiapa di shopping kompleks. Teman wanitanya menjadi tidak tentu arah dan keliru apa yang telah dijelaskan kepadanya".

Disini zaifai ingin meminta anda memberikan pandangan, siapakah yang perlu di percayai oleh teman wanitanya itu adakah sedaranya yang lebih mempercayai kerana ada kaitan dengan persaudaraan atau teman lelakinya sendiri.

Ok nanti zaifai akan menjawab persoalan ini pada bahagian kedua..

Jangan lupe 3B ( Berfikir , Bertanya dan Bertindak )

No comments:

Post a Comment