Saturday, January 3, 2009

Lafazkan ungkapan " I love U "


I love U atau aku cinta padamu adalah satu ungkapan yang amat terlalu istimewa. Apakah tidaknya , ia sering diucapkan kepada orang yang tersayang…. Adakah anda pernah mengucapkan “I love U” kepada pasangan anda atau anda pernah mendengar dari mulut pasangan anda sendiri J.

Ada ke orang yang ucapkan “I love U” kepada orang yang dibenci??? Sudah pasti tidak bukan. Kalau dengan orang yang anda benci mesti anda akan mencemuh dia seteruk yang mungkin. Harap-harap tidak pernah berlaku terhadap anda J. Cuba anda bayangkan jika anda panas baran , habis semua ayat-ayat akan dilemparkan disebabkan terlalu mara dan benci kepadanya..

Jika anda hendak tahu sebenarnya “I love U” sangat unik sekali. Anda tidak akan ucapkan kepada orang lain melainkan orang yang anda sayangi… Misalnya orang yang anda sayangi tidaklah semestinya kekasih anda , ia juga termasuk dengan ibu-bapa anda, adik-beradik, anak-anak, kawan-kawan dan sebagainya..
Dan adalah amat pelik juga kalau ucapan “I love U” itu diucapkan atau dituju dengan sesuka hati pada orang lain. Tidak ada keunikan atau istimewa jikalau ucapan itu mudah diperolehi sebegitu mudah. Oleh itu janganlah anda mempermainkan ungkapan aku cinta padamu dengan sesuka hati…. Kerana andai tersilap ungkap akan mengecewakan hati dan perasaan orang lain… L

Boleh kongsi bersama-sama pengalaman anda dengan topik kita hari ini moga akan jadikan pengajaran di masa akan datang…

Ok…. Ingat 3B yerk ( berfikir , bertanya dan bertindak )

No comments:

Post a Comment