Tuesday, February 17, 2009

Rahsia membuat pasangan sentiasa mengingati

Cinta memang sangat penting kepada kehidupan kita, tetapi yang penting adalah kesediaan menerima pasangan anda seadanya. Kali ini zaifai ingin berkongsi idea bersama anda bagaimana ingin melakukan sesuatu supaya pasangan anda akan sentiasa teringat kepada anda. Pernahkah anda terfikir ke arah itu? Oleh itu ikuti beberapa idea yang dapat zaifai kongsikan bersama anda.

Menjadi Romantik dengan pasangan anda...


Hubungan anda dan pasangan perlulah dalam keadaan mesra serta romantik. Jikalau anda sudah lama bercinta, ini bukanlah bermaksud si dia tidak memerlukan belaian mesra daripada anda. Sebaiknya kekalkan hubungan / keintiman seperti anda mula-mula bercinta dahulu. Bangkitkan mood romantik dalam hubungan anda itu.


Tidak mengamalkan tabiat cemburu buta....

Memiliki perasaan cemburu buta akan membuat pasangan rasa dirinya tidak di percayai lagi. Ini akan menambahkan hidup anda tidak tenteram malah sentiasa berfikiran negatif terhadap pasangan anda. Ini akan mengakibatkan pasangan anda akan merasa bosan dengan sikap cemburu anda itu. Zaifai nasihatkan gunakanlah kaedah dengan kata lain memiliki cemburu yang sihat agar anda dan pasangan dapat membetulkan jika berlakunya kesilapan demi menjaga kebaikan anda bersama.

Sentiasa menelefon kekasih anda...

Jika alasan anda selama ini tidak mempunyai masa untuk berhubung bukanlah satu alasan. Berikan atau luangkan masa lima atau sepuluh minit untuk bertanyakan khabar serta membuat ucapan "I LOVE U" dan sebagainya, pasti pasangan anda akan merasa gembira. Jika disebaliknya terjadi pula tanpa ada panggilan atau sms mungkin dia akan merasakan sesuatu kekurangan dalam kehidupannya, oelh itu anda hendaklah bertindak segera.

Apakah pendapat anda tentang idea di atas.?

Ingat 3B ( Bertanya, Berfikir dan Bertindak )

No comments:

Post a Comment