Thursday, January 8, 2009

6 keadaan membuat lelaki menangis

Ok hari ini merupakan topik yang paling menarik untuk di kongsikan bersama. Kali ini zaifai ingin berkongsi dengan anda semua tentang 6 keadaan mengapa lelaki menangis ??? Sungguh tidak percaya bukan...??? Mana tidaknya lelaki pun boleh menangis, apa pendapat anda ?? Ikuti 6 keadaan tersebut yang zaifai dapat kumpulkan

1) Putus hubungan dengan kekasih

Menurut kajian mendapati lelaki yang amat menyayangi buah hatinya pasti menangis bila hubungan terpisah. Biasanya lelaki tidak boleh menerima hakikat hubungan cinta akan tersekat sekerat jalan dan tidak berakhir dengan sebuah perkahwinan. Mereka akan menangis kerana gara-gara malu.

2) Bila jatuh sakit

Ada sesetengah lelaki akan menangis apabila jatuh sakit, lebih-lebih lagi jika mereka tidak berupaya menjalankan tanggungjawab sebagai ketua keluarga dan sebagai suami akibat penyakit yang dihadapinya.

3) Kehilangan pasangan

Ini mungkin antara penyebab utama lelaki tidak boleh terus berlagak ego bila pasangan meninggalnya. Bagi lelaki yang tidak dapat menerima hakikat dukanya amat luka untuk disembuhkan.

4) Tertekan

Tidak kira bebanan perkejaan, masalah peribadi dan sebagainya akhirnya air mata lelaki gugur juga. Ada juga lelaki yang mengambil jalan singkat mengunjungi kelab malam bagi melepaskan tekanan. Namaun itu bukanlah jalan penyelesaian yang terbaik.

5) Bertengkar dengan pasangan

Walaupun jumlahnya tidak sebanyak air mata wanita yang mengalir, ada juga lelaki yang tidak sanggup melihat pertelingkahan berterusan dalam sesuatu perhubungan. Lebih memburukkan apabila kekasihnya meminta putus apabila perbalahan berlaku.

6) Melihat anak-anak sakit

Sesetengah lelaki tidak dapat menahan perasaan tatkala melihat anak-anaknya mengalami penyakit yang teruk atau kronik malah tidak dapat di selamatkan lagi.

Wahhhh... bagaimana perasaan anda seorang lelaki ?? adakah anda setuju dengan 6 keadaan diatas.. Jika anda tidak setuju silakan berikan diruangkan komen yerk..

Hingga berjumpa lagi jangan lupa 3B ( Berfikir , Bertanya dan Bertindak )

No comments:

Post a Comment