Wednesday, January 14, 2009

Menlupakan si dia dengan cara....????

Hari ini zaifai ingin menulis tentang cara-cara kita mengatasi atau menlupakan bekas kekasih yang telah meninggalkan kita. Pertua dan tips yang zaifai tuliskan adalah berdasarkan pengalaman yang zaifai lalui selama ini tidak kira menyelesaikan masalah orang atau pun pengalaman zaifai sendiri. Tips ini sering digunakan oleh pasangan yang telah berputus cinta. Ikuti beberapa tips iaitu

* Elakkan / tidak mahu berjumpa lagi

Perkara pertama yang harus anda lakukan adalah elakkan daripada berjumpa si dia. Walaupun terpaksa mengecewakannya namun anda harus berkeraskan hati untuk menolak pelawaan si dia lagi.

* Berikan hati kepada orang lain

Andai ada insan lain yang hadir mengetuk pintu hati anda ambil peluang ini untuk menlupakannya. Berikan peluang kepada insan yang lain untuk mengisi kekosongan hati anda itu. Mungkin cinta baru anda juga akan membuatkan anda bahagia dan secara tidak langsung anda dapat melupakan cinta kepadanya untuk selama-lamanya.

* Hapuskan kenangan yang lalu

Sekiranya ada kenangan yang lalu tidak kira manis ataupun duka antara anda dan si dia buanglah segala kenangan itu sejauh yang boleh dalam hidup anda. walaupun kenangan tersebut berbentuk hadiah buang sahaja dari simpanan anda kerana ia tidak berguna untuk anda malah akan membuat anda lebih derita.

* Bertemu pakar runding

Mungkin ada yang memandang rendah dengan cara sebegini dan merasakan ianya hanya membuang masa. Namun percayalah apabila anda berkongsi masalah dengan orang lebih pengalaman dan pakar dalam membantu pelbagai masalah, ia secara tidak langsung akan membantu anda membantu keputusan yang lebih matang serta tidak menyakiti hati mana-mana pihak. Seperti zaifai juga merupakan pakar perunding yang boleh membantu anda dalam mengatasi masalah. Nantikan kemunculan laman web daripada saya. ( ZAIFAI.com )

Oklah sehingga berjumpa lagi yerk.

Ingat 3B (Berfikir, Bertanya dan Bertindak )

No comments:

Post a Comment