Friday, January 23, 2009

Adakah anda memahami tentang cinta

Untuk mempertahankan cinta yang anda bina itu seharusnya memerlukan pemahaman yang jelas tentang cinta. Tidak kira yang tersurat ataupun tersirat. Oleh yang demikian untuk anda yang masih belum memahami tentang fakta cinta ikutilah sedikit pendapat yang zaifai berikan.

* Cinta bukan sekadar perasaan penyayang tetapi apa yang lebih penting adalah harus juga ada keikhlasan dalam hati kerana perasaan penyayang boleh datang dan pergi begitu sahaja. Malah cinta juga tidak akan berakhir kerana cinta tidak harus berakhir.

* Cinta tidak akan indah jika pasangan tidak mampu menjadi sahabat bagi pasangannya. Kekasih terbaik adalah sahabat yang cemerlang.

* Saat mencintai seseorang itu anda harus mempersiapkan diri untuk menerima segala keputusan dan penderitaan, kerana bukan cinta anda ianya untk kebahagian yang berterusan.

* Cintai seseorang itu seperti sungai yang mengalir selamanya, kerana jika kamu mencintai seseorang seperti bunga, ia akan akan mati setibanya musim berganti.


Dengan ini zaifai mengharap kepada sesiapa yang baru dan mahu mengenali tentang cinta harus memahami terlebih dahulu dengan lebih mendalam mengenai percintaa, kerana biar anda akan merasa kenikmatan dan kebahagian yang kekal seperti mana anda mecintai Allah s.w.t.
Bagaimana pendapat kamu semua pula ??...

Memahami sesuatu perkara yang berharga dalam kehidupan anda yang sangat penting..
( Berfikir, Bertanya dan Bertindak )

No comments:

Post a Comment